Snažíte se zhubnout? Zařaďte do svého jídelníčku dýni

Hubnutí - to je věčné téma, které my ženy řešíme neustále dokola. Jednou hubneme do plavek. Jindy se snažíme přebytečných kil zbavit před svatbou naší nejlepší kamarádky.

Pak redukujeme kvůli zjištění, že najednou nedopneme naše oblíbené džíny. Důvodů, které nás nutí nebo možná lépe řečeno motivují do hubnutí, může být celá řada a každá z nás by si mezi dlouhým seznamem jistě dokázala vybrat.

Možná i vy hubnete, snažíte se zbavit nechtěných kil, toužíte odstranit tukové polštáře a konečně na váze vidět vysněná čísla. A víte co? Pokud to s hubnutím myslíte vážně a nejedná se u vás pouze o týdenní výmysl, pak byste měli do svého jídelníčku zařadit dýni. V dnešním článku vám rádi prozradíme proč!

Dýně je dietní

Věděli jste, že dýně se právem řadí na seznam potravin, které jsou ty nejdietnější vůbec? Za syrového stavu má totiž jen 30 kalorií na 100 gramů, což je skoro nic! V pečeném stavu pak mluvíme o cca 70 kaloriích na 100 gramů - a to je pořád ještě v pořádku!

Možná vás mate její lehce nasládlá chuť, díky které jste si až do této chvíle mysleli, že příliš dietní být nemůže - opak je ale pravdou! Pojďme si teď o zázračné dýni společně říci něco více!

Proč jíst dýni, když chcete zhubnout?

Prvním důvodem je výše napsaný fakt, že je velice dietní a obsahuje jen velmi málo kalorií - kdo se snaží zhubnout, ten moc dobře ví, že čím méně kalorií, tím více je to v pořádku. Jsou ale i další důvody, pro které se dýně hodí při hubnutí. A my vám je rádi prozradíme!

  • obsahuje velké množství vlákniny, která je při hubnutí nepostradatelná, prospívá trávicímu traktu a dokáže nám dodat pocit sytosti na poměrně dlouhou dobu
  • napomáhá zmírňovat žaludeční obtíže, napomáhá při poruchách funkce ledvin a je prospěšná i při srdečních potížích
  • pravidelná konzumace upravuje činnost střev, tím pádem snižuje riziko vzniku průjmů a zácpy, napomáhá lidem s dráždivým tračníkem
  • obsahuje důležité a pro tělo cenné látky, jako například hořčík, měď, selen, zinek, železo, chlór, sodík, vitamín A nebo lutein
  • dokáže na sebe navázat škodlivé látky a toxiny, které máme v těle, napomáhá při jejich odstranění a funguje skvěle při detoxikaci organismu

Dá se připravit na nespočet způsobů

Velkou výhodou dýně je skutečnost, že se dá připravit na nespočet různých způsobů. Už víme, že není prakticky vůbec kalorická, takže se jí při hubnutí nemusíte vyhýbat.

Ba spíše naopak se s ní naučte pracovat a v jídelníčku si s ní pohrajte. Oblíbená je dýňová polévka, která se dá připravit v odlehčené verzi, někdo si s chutí udělá dýňové placičky. Možností je opravdu spousta, stačí si vybrat. A dýňová semínka určitě nevyhazujte! Naopak je opražte, budou se vám hodit, až na vás večer u televize přijde mlsná.


Autor: Redakce

Buď první kdo se podělí o článek se svými přáteli doporuč jej i ty. Doporuč článek svým přátelům na Facebooku

BezvaZena.cz